Rozhovor s The Cure, teda prevažne s Lolom Tolhurstom, pre americký magazín The Bob, ktorý chalani poskytli počas leta 1983, krátko pred odohratím série koncertov v NY, LA a San Franciscu.
The Cure nekoncertovali už takmer 2 roky …
Lol: Nie, iba cca 14 mesiacov.
A aktuálne odohráte iba dva koncerty v New Yorku a tri na Západnom pobreží …
Lol: 🙂 to preto, že nemáme radi turné.
Chystáte sa pred odchodom do Spojených štátov odohrať ešte nejaké vystúpenia?
Lol: Odohrali sme jedno festivalové vystúpenie v Anglicku, znovuoživený stredoveký festival v Cornwall, ktorý je celkom na juhu krajiny. Konalo sa to v starej šľachtickej usadlosti. Bolo to celkom zábavné a zároveň to bolo jediné náležité vystúpenie The Cure v Anglicku v tomto roku.
To asi nebude čisto hudobný festival …
Lol: Nie, je tam množstvo rozmanitých sprievodných akcii. Súhlasili sme s tým hlavne preto, že sme chceli zažiť v lete niečo pekné, bol to skutočne jeden vydarený letný deň. Hrali sme o polnoci a bolo to veľmi milé.
Po koncertoch v Spojených štátoch máte vôbec nejaké plány ohľadne turné?
Lol: Máme v pláne koncert v Paríži a to je tak všetko. Viac v tomto roku hrať nebudeme.
Vaša posledná nahrávka je v podstate mini-album. Prečo ste sa rozhodli pre takýto formát?
Lol: Pretože aktuálne nemám dostatok skladieb pre náležitý album. Teda, máme, ale nie sú dokončené. Ide o to, že v Spojených štátoch sme zastúpení spoločnosťou Warner Bros. Ak by sme tu chceli vydať „The Walk“ v tom istom formáte ako v UK, čiže 4 skladby, bez „Let´s Go To Bed“ a „Just One Kiss“ v 6-minútovej verzii, inak trochu hlúpej, tak si nemyslím, že by to WB odkývli. Skončilo to nakoniec kompromisom, čo síce robíme neradi, a vydali sme 6 skladbový album.
Chris Parry Vám produkoval dve pôvodné skladby, „Let´s Go To Bed“ a „Just One Kiss“. To mi trochu pripomenulo Vašu rannú tvorbu s Parrym, album „Three Imaginary Boys“ (1979).
Lol: Myslím, že ak je niekto producent, tak nech produkuje čokoľvek, bude tam jeho vplyv citeľný. Ale práve z toho dôvodu si predsa vyberáte producenta, nie? Očakávate s ním konkrétne veci a konkrétny spôsob práce. Nemyslím si, že siahnete po producentovi len preto, že zvláda množstvo vecí a množstvo štýlov. Vyberiete si ho pre jednu konkrétnu vec. A práve preto sme si vybrali aj Steve Nyea. Vypočuli sme si práce, ktoré urobil s Japan, napr. „Tin Drum“, čo je veľmi elektronická vec, ale všetky tie elektronické nástroje majú v sebe akýsi akustický zvuk. Povedali sme si, „tak ak už ideme urobiť niečo komplet elektronické … “ „The Walk“ je totiž plne elektronická skladba. Síce je tam kus elektrickej gitary a samozrejme vokály, ale všetko ostatné je postavené na počítačoch …
V podstate tanečná „The Walk“, ak ju porovnáme s temne znejúcim albumom „Pornography“. Premýšľam, či sa The Cure nerozhodli zmeniť štýl a smerovanie.
Lol: Rozdiel vo zvuku je badateľný, ale nejde o žiaden nový smer. Je to viacmenej experiment, skúška, či by sme dokázali vyprodukovať dobre znejúcu nahrávku, ktorá by sa chytila ako u ľudí, tak aj v rádiu … Inak na takéto nahrávky nemáme dôvod, keďže predaj našich predošlých albumov dokazuje, že to, čo robíme, robíme dobre. Celosvetovo sme predali veľmi veľa albumov, ale chceli sme vyprodukovať nahrávku čisto pre rádiá, len si dokázať, že na to tiež máme, nie preto, že by sme chceli zmeniť smerovanie.
Myslíš, že to bude mať úspech?
Lol: Ono to malo úspech.
A čo teda môžeme od Vás očakávať do budúcna?
Lol: V Paríži sa chystáme nahrať ďalší singel. Po koncerte tam zostaneme ešte týždeň a zavrieme sa v štúdiu. Budete prekvapený. Bude to jazzová nahrávka.
Jazz?
Lol: Jasné, dvojitá bassa, brushes, bicie a podobné veci. Ale to sa týka iba jednej jedinej skladby. Pretože po tom, čo to vydáme a všetci si povedia, „Ále čo, veď oni sú nakoniec celkom milí,“ sa pustíme do nahrávania albumu, ktorý vôbec milý nebude. Bude ešte o niečo tvrdší, než „Pornography“. Bude drsnejší a temnejší.
Temnejší než „Pornography“??
Lol: Presne tak!
The Cure majú úplne novú zostavu …
Lol: Hrá s nami Phil Thornalley, inak koproducent a inžinier na albume „Pornography“. Hrá na bassgitare. A takisto je to dobrý kamoš. Pred chvíľou som s ním volal. Chcel som sa s ním pozhovárať, pretože produkujem niečo pre jednu francúzsku kapelu.
Aj ty budeš producentom?
Lol: V blízkej dobe budem produkovať viacero vecí. O tej francúzskej kapele ste doteraz nepočuli, pretože od nich doteraz nikto nič nepočul. Ďalšia kapela sa volá Baroque Bordello … Ja som vtedy volal Philovi a spýtal sa, či by na tom so mnou nechcel pracovať. Súhlasil a potom povedal, „Počul som, že hľadáte bassáka.“ Ja mu na to, „No áno, chcel by si to zobrať?“ A on len, „jasné“. No a tak je teraz s nami.
A čo Váš nový bubeník? Počul som, že k Vám prišiel z kapely Brilliant, ktorú založil Youth po odchode z Killing Joke.
Lol: Andy Andreson
To dokážem vysloviť aj bez Tvojej pomoci.
Lol: Jednoduché, nie?
Budú títo dvaja právoplatnými členmi kapely alebo budete po skončení turné opäť len duo?
Lol: To záleží od ďalšieho vývoja udalostí. Aktuálne ich považujeme za stálych členov.